Péče o pleť a pokožku v zimním období ♥

By Pauline♥ - 15:00:00

 Krásný den ♥

Konečně po částech získávám zpátky chuť k tvoření a psaní a doufám, že tentokrát se mě už nepustí. Pro mě jako člověka, co neustále potřebuje něco dělat a zlepšovat se, jsou tyhle pocity extrémně frustrující. Naučila jsem se ale naslouchat sobě a svému tělu, a proto když to nejde, nenutím se do toho. Za nic by to nestálo a já bych z toho byla ještě víc v háji. Můj hlavní problém ale je, že když mám svojí energii zpátky, mám potřebu jí využít na milion procent a většinou rozjedu 200 projektů a jiných činností najednou. No a spolu s tím se dostaví stres. Dělám toho dost? Bude to stát za to? Stihnu to včas nebo se zpožděním? Budou z toho mít lidi radost? Co když se něco zvrtne? A ke každé této otázce dostanu jako bonus jeden pupínek. Ne normální, takovej ten, co se hojí měsíc. A k tomu se mi zákonitě ruku v ruce s tím rozjede ekzém. A mráz teda taky není úplně kámoš. Naštěstí mi s tím teď výrazně pomohla lékárna Benu, která mi nabídla spolupráci. Po důkladném prostudování e-shopu jsem se rozhodla změnit svojí skincare rutinu, která, co si budeme povídat, nestála moc za to. 


Z široké nabídky dermokosmetiky, kterou lékárna Benu nabízí jsem si nakonec zvolila francouzskou značku La Roche-Posay a její řadu Effaclar, která je zaměřena na mastnou pleť se sklonem k akné. Kdo z vás ale není fanouškem zrovna této značky, můžete si vybrat i z dalších kvalitních značek jako je Vichy, Eucerin, Bioderma nebo Weleda. Balíček jsem si vyzvedla zdarma přímo v lékárně a začala testovat. Podrobnou recenzi vám poskytnu cca za měsíc, kdy si budu naprosto jistá výsledky, ale s prvními dojmy bych se s vámi ráda podělila už teď :)




Základem péče o pleť je její čištění. Pokud pleť dobře nevyčistíte, můžete si na ní dát cokoliv, ale nikdy nebude zdravá. Právě proto jsem si z řady Effaclar vybrala 400 ml čistící gel, který slouží pro každodenní hloubkové čištění mastné, podrážděné pleti. Gel obnovuje ochrannou bariéru pleti, má antioxidační účinky a působí proti podráždění. Jestli něco nesnáším, je to gel, který nemá pumpičku. Tento jí má, aplikace je tím pádem jednoduchá, dá se uzamknout a tím chránit před vytečením. Gel se při kontaktu s vodou změní v hustou pěnu, proto na čištění celého obličeje úplně vystačí jedna pumpička. Je jemně parfemovaný, vůně mi připomíná citrusy.




Micelární vody jsou kontroverzní téma, a rozhodně vám nebudu říkat, že jí musíte používat. Pokud s nimi ''nekamarádíte'' a umíte si při čištění pleti poradit jinak, je to v pořádku. Já jsem ale této micelární vodě dala šanci. Vzala jsem na zkoušku menší, 200 ml balení. Když jsem nalíčená, používám ji v prvním kroku mé rutiny, případně poté ještě jednou k dočištění. Když nalíčená nejsem, používám ji v druhém kroku, hned po gelu. Tato micelární voda si dokonale poradí s makeupem, oči nedráždí, proto se nebojím ji použít i na oční makeup. Bohužel, s voděodolnou řasenkou nehne. Výrobce slibuje odstranění přebytečného kožního mazu a zbytky líčidel bez ucpání pórů. Není třeba ji z obličeje oplachovat, obličej stačí pouze osušit čistým ručníkem. Celá řada Effaclar voní stejně, výjimkou není ani tato micelární voda.

                        


Skincare rutinu mám ráda jednoduchou, žádných x kroků, u kterých musím přemýšlet, v jakém pořadí je aplikovat, abych si neuškodila. Proto po důkladném vyčištění už na řadu přijde pouze hydratace a lokální péče. Hydratace pleti (i pleti mastné!), je pro její dobrý stav důležitá. Je to jedna z častých chyb při péči o pleť, kterou jsem dělala i já. Nadměrná mastnota pleti může vznikat právě z nedostatku hydratace. Vzhledem k tomu, že venku teploty stále sahají pod nulu a na obličeji máme neustále nalepené roušky, zvolila jsem krém Effaclar H. Léčba akné totiž většinou spočívá ve vysušování pleti za cílem zbavení se pupínků, což pleti jako celku neprospívá. Nemusíte se ale bát, i tento krém je vyvinut pro mastnou pleť. Pomůže ke zklidnění podráždění a dodá pleti lipidy, které jsou nezbytné pro obnovu kožní bariéry. Obsahuje termální vodu, ceramidy (lipidové molekuly přirozeně vyskytující se v pokožce) a bisabolol (látka, která je hlavní složkou heřmánku, který je známý pro zklidňující účinky). Ve složení hned jako druhou složku (po vodě), najdete skvalan, který je známý pro změkčující a zvlhčující účinky. A jestli mě ze zatím zmíněných produktů něco dostalo, je to právě tenhle krém. Je lehoučký, na pleti není téměř cítit, ale množství velikosti hrášku stačí k napití celého obličeje. A ještě ke všemu bez mastnoty. Pleť vypadá svěže, září a není mastná! Pro mě se krém stal nejlepším pomocníkem při aplikací makeupu, protože ať jsem měla makeup a bázi pod ním jakékoliv, nejpozději do dvou hodin jsem měla místo obličeje mastnou kostku a makeup v háji. S tímhle krémem se lesknu taky. Ale až večer a makeup je celý den sjednocený, nedělají se mi mapy. Normálně mě to až dojalo :D A přesvědčilo o tom, že nejlepší ''bází'' pod makeup je kvalitně ošetřená pleť.

V poslední fázi skincare rutiny aplikuji lokální péči. Nechala jsem si poradit a zvolila přípravek Akneroxid 10. Akneroxid je benzoyl-peroxid (organická sloučenina ze skupiny organických peroxidů).

Funguje ve třech léčebných účincích, jimiž jsou:
1) Olupující fáze odstraněním rohoviny z folikulárních ústí - zajistí tím odtok mazu z mazových žláz.
2) Protibakteriální účinek omezuje růst bakterií zodpovědných za vznik akné a rozvoj zánětů.
3) Odstranění mazu z kožního povrchu, lokální vysušení místa.

Akneroxid existuje ve variantě 5mg a 10 mg, kdy k léčbě akné na obličeji se nejčastěji používá 5% koncentrace. Akneroxid 10mg je určen spíše k léčbě větších ploch na méně citlivých místech jako jsou záda či hrudník. Používá se také v případě, kdy pokožka nereaguje na léčbu nižší koncentrací. Pozor si prosím dávejte i na možné alergie, před použitím se poraďte s lékařem nebo lékárníkem. Na mé hormonální akné funguje dokonale, aplikuji ho použitím vatové tyčinky, jelikož při aplikaci prsty nejsem tolik precizní a nechci vysušovat i okolní pokožku. Navíc přípravek vysuší i prst, který je poté náchylnější k popraskání. Aplikuje se na noc a je třeba dávat si pozor na oblečení, vlasy a obočí, přeci jen je to peroxid a má odbarvovací účinky. Vždy když zpozoruji nový pupínek, aplikuji Akneroxid, který do rána pupínek vysuší a přestávají se v jeho okolí šířit bakterie, které naše roušky jen přiživují. Pokud ne, aplikuji znovu. 

Jestli bych od značky La Roche-Posay doporučila ještě něco, je to rozhodně balzám Cicaplast, který je určen pro poškozenou pokožku těla, na rty a obličej. Ideální do mrazivého počasí, které často způsobuje extrémní vysušení kůže a nezřídka její trhlinky, které extrémně bolí. Cicaplast totiž podporuje hojení těchto trhlinek, obnovení a zklidnění pokožky a její následnou ochranu. Jako další výhodu vidím multifunkční využití. A pokud ho nespotřebujete v zimě, v létě, jako když ho najdete - pomáhá i při spálení sluncem :)

                                 



Doufám, že se vám článek líbil, a že eventuálně někomu z vás pomůže v boji za zdravější pletí. V zimním období je to o to důležitější :) Já jdu řadu testovat dál a určitě vás o výsledku budu informovat. Buď tady, nebo prostřednictvím Instagramu, tak nezapomeňte dát follow, ať vám to neuteče :) 

Děkuji lékárně Benu za poskytnutí produktů ke článku.

Mějte se krásně a těším se na vás u dalšího článku! ♥

Vaše












  • Share:

You Might Also Like

48 comments

  1. Kedysi som La Roche Posay používala. Majú dobré produkty ❤

    Blog de la Licorne *

    OdpovědětVymazat
  2. Od této značky jsem měla myslím jen jednu nějakou miniaturu produktu a pak tuším termální vodu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jí taky teď zkouším poprvé. Ale zatím mám pocit, že má něco do sebe :)

      Vymazat
  3. Produkty vypadají super, já od této značky ještě asi nic nezkoušela, ale přijde mi, že kosmetika, která se prodává v lékárně by snad měla být to nejlepší pro naši pleť :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně, to si říkám taky! :) Zatím si nejsem 100% jistá, ale vypadá to, že produkty fungují tak, jak jsem chtěla :)

      Vymazat
  4. Myslím, že toto jsou produkty přesně pro mě. Mám mastnou, problematickou pleť..
    Ale trochu mě překvapilo, že tato micelární voda není potřeba oplachovat, jen osušit ručníkem.. Od kosmetičky vím, že micelární voda je něco jako jar na nádobí, ten také vždycky opláchneme.. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě nejvíc překvapil ten krém. Protože jakýkoliv hydratační krém mi dělal na obličeji paseku v podobě mastného filmu. Tenhle ne a ještě krásně udrží makeup :) To s tou micelárkou mě taky překvapilo, ale je to napsaný vyloženě v ''návodu'' na použití :) Ale když jí opláchneš, určitě se nic nestane. Já jsem toho hrozně bála, ale neplechu na obličeji mi nedělá, když ji neopláchnu :)

      Vymazat
  5. Od této značky bych taky chtěla něco vyzkoušet. Hodně se mi líbí tyhle produkty, tak snad se mi to jednou podaří.
    Povídání nejen o kosmetice

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věřím, že se to určitě podaří! :) Co jsem koukala i na různá hodnocení a recenze, většinou jsou lidi fakt spokojený ♥

      Vymazat
  6. Já teď mám pleť taky samý pupínek, ale vím, že u mě je to stresem a ne úplně ukázkovou zdravou stravou :D Ale musím říct, že se to už hezky hojí :) Jinak jsem nevěřila, že se ještě někdy v životě potkám se slovem skvalan, měla jsem to ve zkoužce z chromatografie. Už si to úplně nepamatuju, ale bylo to jako jedna fáze, dlouhý počet uhlovodíků :D Doufám, že Ti přípravky pomohou, ale věřím, že jo :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsi říkala noo :( Ale jsem ráda, že už se ti to hezky hojí. Mně taky, jenže pak zase přijde to období v měsíci a budu tam, kde jsem byla :D Děkuju Miško ♥♥

      Vymazat
  7. toto sú presne produkty pre mňa, skvelá recenzia vždy som po LaRoche len pozerala ale konečne by som si mohla od nich niiečo kúpiť :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju! :) Tak jsem zvědavá na tvůj názor, pokud koupíš ♥ Ale věřím, že budeš spokojená :)

      Vymazat
  8. Já jsem pro péči o pleť z lékarny než z drogerie. O této značce jsem slyšela, několikrát jsme o ní i uvažovala.
    Nakonec jsem zakotvila u české značky. Přesvědčila mě poté, co to mamce o trochu zlepšilo lupénku. Předtím jsme zkoušeli snad všechny značky, dokonce nám nějaká paní dovezla z mrtvého moře.
    Ale mohu doporučit sestřence, ta furt nenašla tu svoji značku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já taky, ale taky i chápu, že ne pro každého jsou produkty z lékárny dostupné. Přeci jen většinou potřebuješ víc než jednu věc. Ale určitě se vyplatí do toho investovat :) A můžu se zeptat u které české značky jsi zakotvila? ♥:)

      Vymazat
  9. Odpovědi
    1. Já jsem po ní taky koukala dlouho :) A fakt příjemně překvapila ♥

      Vymazat
  10. Některé produkty od značky La Roche-Posay mě zaujaly už předtím. Jinak co se týče odličování voděodolné řasenky a celkově makeupu, tak bych spíš doporučila odličovací oleje a balzámy, které dokáží veškerý makeup úplně rozpustit. Micelární voda na to není ani pořádně určena.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já normálně nepoužívám nic voděodolnýho a testovala jsem to pro případ, že někdo spěchá a nechce krok navíc. Jinak samozřejmě odličovací oleje znám a když je třeba, používám :) I tak, děkuju za radu. Měj se hezky ♥

      Vymazat
  11. Radu Effaclar som kedysi používala a moc sa mi páčila. Už dlhšie rozmýšlať, že by som sa k nej vrátila.
    xxAlexandra MS ALWAYS LATE

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky se mi zatím líbí, v kombinaci s tím Akneroxidem je to totální bomba! :)

      Vymazat
  12. Skvělý článek. Nedávno jsem začala víc pečovat o svojí pleť a tenhle článek mi víc napomohl, abych se dozvěděla více. :) Tuto značku ještě neznám, ale třeba časem si jí pořídím:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jeee, teď jsi mi udělala obrovskou radost! ♥ Moc děkuju a držím palce v dalším postupu se skincare ♥♥

      Vymazat
  13. Značku znám, ale ještě jsem od ní nic neměla, nicméně produkty vypadají lákavě :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám od nich taky produkty poprvé :) A jsem příjemně překvapená :)

      Vymazat
  14. Teď se normálně stydím :D jsem kosmetička vůbec tuhle značku neznám :D :O Každopádně krásně si to celé sepsala, popsala a je vypadá to na dost zajímavou značku. Uvidím, jestli také zkusím :) ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jeej, to nevadíí :D Moc děkuju, hrozně si toho vážím ♥♥ Pokud zkusíš, tak pak dej vědět, jak jsi spokojená :)

      Vymazat
  15. Od La Roche-Posay som už nejaké produkty skúšala a sadli mi :) Tiež som teraz mala spoluprácu s Benu, ale keďže nemám akné, tak som siahla skôr po produktoch na suchú a citlivú pleť :) Inak krásny článok! :)
    What A Fancy World

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mám radost :) Tak to se jdu mrknout na článek! :)♥ Moc děkuji! ♥

      Vymazat
  16. Já od této značky mám jen make-up, ale už delší dobu mě láká vyzkoušet nějaká péče na pleť, tak snad se rozhoupu! :-D
    Michaela Blog || Instagram

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vidíš, na to jsem třeba úplně zapomněla, že dělají i makeup :D No tak uvidíme :D :D

      Vymazat
  17. O téhle značce jsem tolik slyšela, ještě jsem ale nic nezkusila:D škoda, musím to napravit:)

    OdpovědětVymazat
  18. Tuto značku jsem zatím nezkoušela, ale vím, že je to velmi uznávaná značka v DERMOKOSMETICE. Ráda také tyto produkty vyzkouším, takže moc děkuji za TIP!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je pravda :) Já moc děkuji za návštěvu a krásný komentář ♥

      Vymazat
  19. Francouzskou značku La Roche-Posay mám moc ráda a její řadu Effaclar stále používám. Mám moc ráda tyhle lehčí krémy, které ke všemu hezky voní a na pleti jsou opravdu příjemné. :) Děkuji za tip i na ty ostatní produkty, pleť mám mastnou a celkem problematickou, takže se po nich určitě poohlédnu. :) Jinak jsem moc ráda, že jsem zase po mé delší blogovací pauze zavítala na tvůj blog! <3

    Tereza z blogu Tereza's journal

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, taky nejsem úplně fanoušek hutných krémů, proto mi tento naprosto vyhovuje :) Asi bych osobně byla maličko radši, kdyby voněl jinak, ale to je jen osobní preference. Není zač, jsem ráda, že jsem tě inspirovala ke koupi ♥ Jinak tě vítám zpátky, chyběla jsi tu! A děkuji za krásný komentář ♥

      Vymazat
  20. Tuhle značku mám v plánu vyzkoušet už dlouho, snad se k té koupi brzy odhodlám - věřím, že jejich produkty jsou skvělé! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rozhodně je z nich znát, že se prodávají primárně v lékárně a cena je o maličko vyšší :) Tak pak dej vědět! ♥ A vítej zpátky! :)

      Vymazat
  21. No nebudu lhát, tuhle spolupráci ti docela závidím :D! Rozhodně bych si u nich taky něco vybrala 😎. Jinak značky znám, ale ani jednu věc nemám vyzkoušenou. Osobně bych asi šla do řady Cicaplast, protože jsem hrozná sušenka! A určitě bych ještě zkusila ROSALIAC AR - protože mám od dětství začervenalý tváře.

    No dobře, ještě bych zkusila HYDRAPHASE SÉRUM. A pak taky ty ty produkty, co máš ty. Achjo, chci všechno :DD

    SPODNÍ PRÁDLO Z SHEIN 💃 - 1. ČÁST | HAUL| Verča ze Ztracena v Praze

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A já ti závidim ty naprosto dokonalý kousky spodního prádla! Slintala jsem nad tim už odpoledne, máš naprosto dokonalej vkus! Cicaplast je láska, hlavně je to tak strašně moc multifunkční věc, že nechápu :D Joo, člověk pak neví, co si vybrat dřív na tom jejich e-shopu :D

      Vymazat
  22. Jooo, Akneroxid je zachránce. :)

    Ela

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je, fakt jo! Večer napatlám, ráno po pupínku není památky :)

      Vymazat